Polacy fundują szczepionki dla 250 tys. dzieci w Sierra Leone
Polscy darczyńcy przekazali na rzecz UNICEF ponad 1,3 mln PLN. Pieniądze te pozwolą na zakup ponad 600 tys. dawek szczepionek dla dzieci w Sierra Leone. Dzięki hojności Polaków dzieci w tym kraju będą miały szansę na zdrowy start w przyszłość.
Zebrana przez UNICEF Polska kwota 1 359 539 PLN to sukces odniesiony dzięki połączeniu sił dwóch kampanii charytatywnych UNICEF na rzecz Sierra Leone: „Wszystkie kolory świata” oraz „Faceci ratują dzieci”. Dzięki wsparciu polskich darczyńców UNICEF zapewni dzieciom
w Sierra Leone kompleksowy program szczepień i dostarczy m.in.:
• szczepionki przeciwko gruźlicy dla 250 tys. dzieci
• potrójne dawki szczepionki przeciw polio dla 125 tys. niemowląt
• 10 lodówek na baterie słoneczne do przechowywania szczepionek w lokalnych ośrodkach zdrowia.
Niepozorna szczepionka może uratować życie dziecka, a zaszczepiony maluch zyskuje pełną odporność. Powszechny u nas dostęp do rutynowych szczepień to przeciwieństwo sytuacji w Sierra Leone. Ponad 60% dzieci w tym kraju nie jest poddawanych kompleksowym szczepieniom. Dzięki wsparciu polskich darczyńców, sytuacja ta będzie zmieniać się na lepsze. Do prawidłowego przeprowadzenia szczepień niezbędny jest również sprzęt do przechowywania szczepionek i utylizowania odpadów, a także przeszkolony personel medyczny. Dlatego właśnie wspierając programy szczepień w Sierra Leone i w innych krajach na całym świecie UNICEF zawsze dba o zapewnienie kompleksowego wsparcia dla służby zdrowia.
[nggallery id=unicef template=caption]
Przygotowanie i realizacja obydwu kampanii była możliwa dzięki ogromnej pomocy wielu firm i instytucji, które przekazały swoje produkty, usługi lub środki finansowe. Uroczyste podsumowanie kampanii na rzecz Sierra Leone odbyło się w Teatrze Syrena w Warszawie, na którym podziękowano wszystkim zaangażowanym osobom za udzielone wsparcie.
„Wszystkie kolory świata” to projekt UNICEF skierowany do placówek edukacyjnych z całej Polski. Do akcji włączyły się dzieci z 1140 szkół, przedszkoli, domów kultury i bibliotek publicznych z całej Polski. Zadaniem uczniów było przygotowanie charytatywnych, szmacianych laleczek, którymi mógł zaopiekować się każdy, kto przekazał darowiznę na rzecz UNICEF. Kampanię wsparła Majka Jeżowska, Ambasador Dobrej Woli UNICEF.