Inspiracja — moda na kreatywność

Inspiracja — moda na kreatywność

by -

Śledząc kari­erę wiel­kich pro­jek­tan­tów jak na przykład Coco Chanel, Gian­ni Ver­sace czy Chris­t­ian Dior z łat­woś­cią moż­na dostrzec, że istot­nym ele­mentem ich sukce­su była odwa­ga. Ich sukces leżał nie tylko w tym, że posi­adali tal­ent, który umożli­wiał im tworzyć kreac­je wyprzedza­jące epokę, mieli też  odwagę wyjść do świa­ta z nowy­mi pomysła­mi — kreac­ja­mi. Bez tej odwa­gi, świat nigdy nie poz­nał­by ich geniuszu.

Każ­da wiz­y­ta w przed­szkolu czy szkole pod­sta­wowej przy­pom­i­na wiz­ytę w galerii sztu­ki. W końcu każ­da pra­ca małego artysty jest odzwier­ciedle­niem wszys­tkiego w co wierzą dorośli – miłość, radość, przy­jaźń. Jed­nak sami nie mamy odwa­gi wkroczyć do muzeum sztu­ki współczes­nej i zor­ga­ni­zować wernisaż tych obrazków, bo obaw­iamy się tego, jak odbiorą to inni. W pewnym sen­sie nie musimy tego robić – pewnego dnia dzieci jako dorośli mogą to zro­bić same, same będą miały odwagę wyjść ze swo­ją twór­c­zoś­cią do świa­ta.

Aby jed­nak tak się stało musimy nauczyć je odwa­gi. Najlepiej uczyć się jej od najmłod­szych lat — w przed­szkolu i w szkole.

Tak nar­o­dz­ił się pomysł „Pro­jekt Inspirac­ja”, pol­s­ki innowa­cyjny pro­gram eduka­cyjny, adresowany do przed­szko­laków i uczniów szkoły pod­sta­wowej, którego celem jest m.in. ksz­tał­towanie sze­roko rozu­mi­anej odwa­gi – odwa­gi do myśle­nia, do kreaty­wnoś­ci, do sukce­su. Chodzi o to, aby w dorosłym życiu nie bać się pode­j­mować wiel­kich wyzwań, nie bać się być wielkim człowiekiem.

Pro­jekt Inspirac­ja” pole­ga na zin­te­growanym naucza­niu przed­miotów obję­tych pod­stawą pro­gramową MENjed­noczes­nym nauczaniem ety­ki, filo­zofii i kreaty­wnoś­ci. Twór­cy Inspiracji postanow­ili, że poza real­iza­cją pro­gra­mu wyma­ganego przez MEN, przekażą swoim podopiecznym zdol­noś­ci, które stanow­iły o sukce­sie takich ludzi jak Leonar­do da Vin­ci, Steve Jobs czy Georg Lucas – a tą zdol­noś­cią jest m.in. kreaty­wność. W tym celu twór­cy Inspiracji postanow­ili, aby wszys­tkie lekc­je, od WF‑u poprzez matem­atykę, a na pol­skim kończąc, były wzbo­ga­cone o ele­men­ty naucza­nia filo­zofii, ety­ki i kreaty­wnoś­ci. Chodzi o to, aby każ­da lekc­ja była nie tylko źródłem wiedzy encyk­lope­dy­cznej, lecz przede wszys­tkim okazją do inspiracji dla dziec­ka.

Placówka Inspirac­ja staw­ia jed­nak nie tylko na pro­gram, ale całość ksz­tałce­nia we wszys­t­kich jego aspek­tach. Stąd roz­mach i skala inwest­y­cji, dbałość o detale este­ty­czne, higien­iczne i funkcjon­alne. Przed­szkole i szkoła będą posi­adać dwa boiska sportowe, ściany wspinaczkowe, sprzęt sportowy. Klasy są prze­stronne i nowocześnie wyposażone. Świet­nie przy­go­towana kadra dydak­ty­cz­na – zarówno w dziedzinie przed­miotowej, jak i w zakre­sie ped­a­gog­icznym, ety­cznym, a nawet udziela­nia pier­wszej pomo­cy. W pro­ce­sie wychowaw­czym będą wyko­rzysty­wane dodatkowe, najnowsze metody dydak­ty­czne, m.in. ΛΕΓΩ-ΛΟΓΟΣ (pol. LEGO-LOGOS), Math­Rid­ers, tech­ni­ki pamię­ciowe i szy­bkiego czy­ta­nia Akademii Nau­ki.

Odpowiedzi na wszys­tkie nur­tu­jące pytanie doty­czące pro­jek­tu, będzie moż­na znaleźć pod­czas Dni Otwartych, które odbędą się 24.06.2012  (niedziela), godz. 11.00, ul.Mehoffera 90, Warsza­wa.

Więcej na: www.inspiracja-edu.pl.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz