Wyloguj się do życia
Niemal 40% młodzieży w wieku gimnazjalnym lepiej odnajduje się w rzeczywistości wirtualnej niż w świecie realnym. Życie współczesnych nastolatków koncentruje się na Facebooku, Instagramie i Tweeterze. Największą karą jest dla nich brak dostępu do sieci. “Wyloguj się do życia” to kampania społeczna, która ma zachęcić licealistów do działania w realnym świecie.
Rodzice na samą myśl o tym, że dziecko może być uzależnione od narkotyków, alkoholu, papierosów czy seksu — są przerażeni. Tymczasem prawdziwy wróg — uzależnienie czai się niemal w każdym domu. Uzależnienie od Internetu, to poważny problem społeczny. Potwierdzają to badania, które dwa lata temu zleciła Komisja Europejska. Wynika z nich między innymi, że 46% badanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych przyznaje, że zdarza im się być niewyspanym z powodu długotrwałego korzystania z sieci. Aż 21% badanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych spędza w Internecie nawet 4 do 5 godzin dziennie. W Polsce badania koordynowała Fundacja Dzieci Niczyje. Uruchomiła linię telefoniczną 800 100 100 helpline.org.pl, tam można zgłaszać wszystkie problemy związane z uzależnieniem dziecka od sieci.
W tym roku o słowem-kluczem tegorocznej kampanii jest równowaga. Nie chodzi o to, żeby kogoś całkowicie odciąć od sieci. Bo to przecież niemożliwe. Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny - pokażą sposoby na rozsądne surfowanie po sieci. Piłkarzom pomogą hip-hopowcy: Ten Typ Mes, Pjus oraz Stasiak.
Nakręć spot i wygraj…
Organizatorzy przygotowali też konkurs dla uczniów. Autorzy najlepszego pomysłu na oderwanie kolegów od komputerów zrealizują własny spot reklamowy. Będzie też coś dla rodziców — warsztaty z terapeutami. Więcej o akcji można przeczytać na www.wylogujsie.org.